25 Aralık 2010 Cumartesi

AGZI ACIK VE yagsiz hafif KREP

HERKESE MERHABALAR,burada Weinachten Bayami oldugu icin heryer kapali ve disarda zehir gibi soguk yarim metre kar var.Hic abartmiyorum gercekten.Disariya cikmiyoruz.Evde mahsuruz desek yeridir.Olsun aileler de böyle tatillerde ve soguk günlerde daha cok birarada oluyorlar.Biz de öyle,sürekli birseyler yapiyoruzhamur isi cogunlukta,yiyoruz,iciyoruz,oturup televizyona bakiyoruz.Oyunlar oynuyoruz.Ama üc günde üc kilo almisizdir.Neyse kilolariyla mutlu olmayi bilenlere selam olsun.Bu arada arastiriyorum.Bu kis aldigimiz kilolari vermek niyetiyle en saglikli ve uygulamasi en kolay diet listesini arastiriyorum.Yakinda sizlerle paylasacagim.Simdi "diet falan diyorsun,bi de hamur isi yaziyorsun" diyeceksiniz.Merak etmeyin.Yakinda ip ince olacagiz.Görüsmek dilegiyle ...........

AGZI ACIK
1 su bardagi süt
1 su bardagi su
1 yumurta sarisi disina sürmek icin(Beyazi kalsin)
1 su bardagi cicek yag
1 paket yas maya
2 tatli kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
aldigi kadar un
icine arzuya göre beyaz peyni,kasar yada maydanoz

Pogaca hamuru malzemeleri güzelce karistirilip yogurulacak.Limon büyüklügünde parcalar koparilip icine malzeme koyulacak.Iki tarafindan birlestirilip ortasi hafif acik kalacak.üzerlerine yumurta sarisi sürülüp tepsiye dizdikten sonra 1 saat bekletilecek.200 derece firinda üstü kizarana kadar pisecek.Mayalanirken ve piserken agizlarini aciyorlar.Ben kasar rendesi koydum ama beyaz peynir ve maydanozlusu favorim.Herkese sevgiler....


KREP

1 su bardagi süt
1 yumurta
1 su bardagi su
1 kabartma tozu
2 tatli kasigi seker
1 cay kasigi tuz
1,5 su bardagi kadar un fazla eksik olabilir
yarim cay bardagi cicek yagi

Malzemeleri karistirip teflon tavada orta ateste veya  termostatli herhangi bir pizza tenceresinde pisiriyoruz.Pisirirken tekrar yag koymuyoruz.Yagsiz ve az yumurtali oldugu icin bu krepi seviyorum.Ama cocuklar daha cok seviyor.Üzerine bal,sürme cikolata yada peynir sürüp yediler.Aksama "daha krep yok mu diye soran sorana".Hoscakalin sevgiyle kalin....

5 yorum:

sevimin sayfasi dedi ki...

her ikiside süper olmus canim, ellerine saglik
bizim evdekilerde krepi cok severler, benim favorim balisi
sevgilerimle

çeşnici Handan dedi ki...

Soğuk günlerde insan daha çok yemek yemek özellikle hamur işleri yemek istiyor. Olsun kilolar verilir sorun değil. İkisi de çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık yiyenlere de afiyetler olsun.

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok leziz görünüyorlar. Ellerinize sağlık. Şifa olsun. Sevgiler.

Avrupa'da yasam dedi ki...

tesekkürler degerli yorumlariniz icin beni mutlu ettiniz.

Sevil Şahin dedi ki...

ablacım ben kilolar ile barışık biri olarak ses veriyorum diyet te ne ola ki :))
hiç yapamadım ki diyet kızımdan sonra hep tombiş bir hatun oldum :((
neyse kilo deyip bu güzel mamalara yorum yazmamazlık yapmamayım
nefis görünüyor poğalar ve krep ..
hele krepin sunumu çok hoş ellerine sağlık afiyet bal olsun ablacım.
bu arda yarım mt kar diyorsun ah keşke buradada yağsa nerede hiç yağmıyor valla hasret kaldık hasret