11 Kasım 2010 Perşembe

MISIR EKMEGi

Yarim kilo un
Yarim kilo misir unu
1 adet yas maya
1corba kasigi tuz
1 tatli kasigi seker
250 gr süt,
1 yumurta
1 su bardagi siviyag
alabildigine yani yumusak bir hamur olacak kadar su
Yapilisi
Mayayi ilik  su ve sekerle erit.diger malzelerle birlikte  havuz gibi actiginiz unun icine ekle.En son un koyulacak böylece kivamini ayarlayabilirsiniz.Yumusak bir hamur haline gelecek.1 saat mayalandir.Yani bekletin.Ardindan hamurdan elinizi dolduracak kadar parca alin.Yuvarlayarak beze yapin.Elinizle istediginiz ölcüde acin.Ben pizza tenceresinde yaptim yavas yavas pisirdim.Ama siz firinda da yapabilirsiniz.200 derecede,yagli kagit üzerinde üstü kizarana kadar pisirebilirsiniz.Afiyet olsun...
Biz buna köyde "Dari Cöregi "deriz.Ama köyde süt yumurta katilmiyordu saniyorum.Sadece ilik su koyuluyordu.Buradaki unlar cok güclü oldugu icin unu eritmek amaciyla baska seyler de ekliyoruz.Kücükken sicak sicak üzerine yag ve peynir sürüp bize verirlerdi.O zamanin tadi yok simdi ama yine de cocuklarimizi bu geleneksel tatlardan mahrum birakmayalim.Yaptigim bu ekmek kahvaltida zeytinle cok iyi gidiyor ama dün aksam cocuklarla cips yiyecektik.Düsündüm,bu ekmekleri tereyagiyla yagladim.Üzerine peynir koydum.Ter loklmalik parcalara ayirdim kürdan batirdim.Salatalik ve tomates de koydum.Televizyona bakarken cip yiyeceklerine bunlari yediler.Cok da begendiler.Saglikli,hafif ve şık oldu....deneyin.

Hiç yorum yok: