11 Kasım 2010 Perşembe

AZERI KETESI

1 kilo un
3 adet yumurta (yumurtanin birinin sarisi üzeri icin,beyazini hamura ekleyebilirsiniz)
1 yas maya
1 tatli kasigi tuz
2 corba kasigi seker
150 gr yogurt
1 caybardagi süt
1 cay bardagi siviyag
400 gr margarin
ici icin
bir cay bardagi un,
bir cay bardagi siviyag,
bir cay bardagi seker
Yapilisi
Mayayi bir tatli kasigi sekerle bir cay bardagi ilik suda erit.Diger malzemelerle yogur.Hamur cok yagli gibi görünecek korkmayin.iyice yogurun.Yarim saat dinlendirin.Hamurdan bir avuc dolusu hamur koparin.Elinizle bir tatli tabagi kadar acin.Ortasina ic icin olan malzemeleri karistirin ve bir yemek kasigi koyun.Elinizle agzini kapatip yuvarlayin.Ters cevirip tekrar elinizle bastirarak acin.Ic malzemesi hamurun icinde kendiliginden dagilacak.Üzerine yumurta sarisi sürün.220 derecede üstü kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun..
Bu tarifi Azeri arkadasimdan ögrendim.Ölcülere ve tariflere fazla bagli kalmayi sevemeyen bendeniz,düsündüm.Icine unlu seker karisimi yerine hashas ezmesi yada tahin de koyabiliriz dedim ve dedigimi de yaptim.Harika bir hamur insanin agzinda eriyor.Hem hashasli,hem unlu yaptim ikiside sahane oldu.

Hiç yorum yok: