6 Şubat 2011 Pazar

KUYMAK

Asli Erzurum yöresine ait olan bu yemegi ben Artvin'li komsumdan ögrendim.Sizlerle paylasmak istedim cünkü ben tadina doyamadim,o kadar lezzetli ki,kahvaltida sahane oluyor.Böyle bir peynir cesidi var burada,adi firin peyniri,herseyi hazir,tahta bir kapta firina verilip isitiliyor,ilk defa öyle yemistim.Komsumda bunu tattigim zaman dedim ki"ee bu firin peyniri iste"yani ne varsa bizim Türk mutfaginda  var,Biz coktan bunu bulmusuz,adina da kuymak demisiz.Kendimizle övündükten sonra simdi tarife geciyorum.
  • Malzemeler
  • 1 kutu SIVI krema(200)
  • 1 yumurta
  • 2 kasik tereyag
  • 1 tepeleme kasik un
  • bir cay kasigi tuz
  • 10 gr kadar kasar peyniri
Yapilisi:Iki kasik tereyagda unu güzelce kavuralim.Üzerine kaymagi ve yumurtayi kiralim,bu arada hep karistiriyoruz.Zaten hemen puding kivamini aliyor.Kasar peyniri ve tuzu ilave ediyoruz.Cirpma teliyle kasarlar eriyinceye kadar cirpiyoruz.Bu islemler kisik ateste olsa iyi olur.Tencerenin dibi tutabilir.Ekmege banarak yada ekmegin üzerine sürülerek yenebilir.Yaninda cay harika oluyor.Afiyet olsun...

7 yorum:

Osmanlı Oto Lastik dedi ki...

Biz kuymağı hemen hemen her kahvaltı için yaparız.Karadenizin meşhur yemeklerindendir..Fırın peynirini hiç duymamıştım..Ellerinize sağlık..

Özgen dedi ki...

Kuymak da pasta da harika olmuş ikisine de bayıldım.Kuymağı kremayla yapıldığını duymamıştım hiç sevgiler...

mintinin dünyası dedi ki...

ay ben de artvinli candostumdan öğrenmiştim.nasıl beğendiğim bir tattır anlatamam.hala özlerim.hiç kendim denemedim.eline sağlık canım.sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Biz de yaparız ama daha değişik. Sanırım her yörede farklı yapılıyor. Ellerine sağlık arkadaşım. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

mintinin dünyası dedi ki...

HAYIRLI GECELER SEVGİLİ ARKADAŞIM.GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM SANA.SEVGİLER MİNTİCİKTEN:))

mintinin dünyası dedi ki...

HAYIRLI GECELER SEVGİLİ ARKADAŞIM.GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM SANA.SEVGİLER MİNTİCİKTEN:))

muhabbetsofrasi dedi ki...

kuymak diyince ben bizim oraların ( rizeliyim ben :) )muhlaması sandım ama farklıymış

çünkü muhlamaya bazı yörelerde kuymak deniyor

denemek lazım
bu kadar övgü aldığına göre :))

elinize sağlık